Dlaczego warto korzystać z cateringu dietetycznego?

Catering stał się obecnie bardzo popularny. Z ofert tego typu korzystają nie tylko osoby, które posiadają nadwagę i pragną schudnąć. Bardzo często na catering dietetyczny decydują się również ludzie dbający o dobre samopoczucie oraz zdrowie. Dotyczy to także takich, którzy nie mają czasu na samodzielne przyrządzanie posiłków lub po prostu nie lubią gotować. Catering dietetyczny dowożony jest codziennie do klienta oraz posiadaj optymalną ilość wszystkich składników odżywczych i kalorii. Dieta ustalana jest indywidualnie z każdym z klientów

Częstotliwość dostarczania posiłków

Za każdym razem catering dietetyczny zapakowany jest w taki sposób, aby posiłki jak najdłużej zachowywały swoją świeżość. Opakowania zamykane są hermetycznie, dzięki czemu dania zachowują przydatność do spożycia oraz zwiększa się bezpieczeństwo użytkowania produktu. Zazwyczaj firmy cateringowe pozwalają na samodzielny odbiór pięciu posiłków dziennie, jednak zdecydowana większość oferuje dowożenie ich w wybrane przez klienta miejsce. Danie mogą być przywiezione zarówno prosto do pracy w godzinach rannych, jak i wieczorem do domu. Posiłki są jednak dowożone codziennie, a godziny dostosować można indywidualnie. Catering dietetyczny odebrać można więc zarówno wcześnie rano, jak i późnym popołudniem. Firmy cateringowe wykazują się pod tym względem bardzo duża elastycznością, ponieważ mają świadomość nie zawsze normowanych godzin pracy swoich klientów.

Cena i zalety cateringu dietetycznego

Biorąc pod uwagę wszystkie koszty eksploatacyjne związane z samodzielnym przygotowywaniem dań, a także koniecznością poświęcenia na to znacznej ilości czasu, ceny obowiązujące w firmach cateringowych są bardzo atrakcyjne. Dzienny koszt cateringu obejmuje zamówienie pięciu posiłków. Wynosi zazwyczaj ok. pięćdziesiąt złotych. Cena jest zazwyczaj stała, bez względu na rodzaj wybranej diety. W przypadku diet specjalistycznych lub indywidualnych koszty mogą być nieco wyższe. Czasem można jednak zapłacić mniej, jeżeli firma cateringowa oferuje atrakcyjne pakiety na dłuższy okres czasu. Bywa również, że cena jest ściśle uzależniona od rodzaju wykupionego pakietu. Może to być np. pakiet jednotygodniowy lub ośmiotygodniowy. Przeważnie im dłuższy okres trwania umowy, tym taniej tańszy okazuje się catering dietetyczny. Bardzo pozytywnie zaskakuje również sama jakość przyrządzonych potraw, które wyróżniają się również bardzo estetycznym wyglądem oraz są doskonale zbilansowane pod względem zawartości. Do tego dochodzi również różnorodność, na którą niewiele osób może sobie pozwolić na co dzień.

Radio EURO

Radio emitujące swój program wyłącznie drogą internetową nie musi w Polsce starać się o uzyskanie koncesji na nadawanie, a co za tym idzie uiszczać opłat dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Nadawca takiej rozgłośni powinien zatroszczyć się o pozwolenie na rozpowszechnianie utworów muzycznych. Nadawanie piosenek bez takiej zgody może skutkować karą do dwóch lat pozbawienia wolności i wysoką grzywną dla właściciela stacji. W celu legalnego odtwarzania muzyki w radiu, nadawca powinien podpisać umowy z podmiotami, którymi są:

  • ZAiKS – Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych
  • ZPAV – Związek producentów Audio Video
  • SAWP – Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno – muzycznych
  • Związek Artystów Wykonawców STOART.

W podpisanych umowach musi być określona wysokość tantiem, jakie nadawca będzie uiszczał wytwórniom z tytułu praw autorskich. Część z pozyskanych w ten sposób środków trafia również do wykonawców.

Przed rozpoczęciem nadawania niezbędne jest uzyskanie licencji na rozpowszechnianie utworów. Za jej brak może grozić nawet kara do 2 lat pozbawienia wolności oraz wysoka grzywna.

Przed rozpoczęciem nadawania niezbędne jest uzyskanie licencji na rozpowszechnianie utworów. Za jej brak może grozić nawet kara do 2 lat pozbawienia wolności oraz wysoka grzywna. Policja interesuje się nielegalnym rozpowszechnianiem utworów w internecie. Niespełna rok temu zamknęła studenckie radio internetowe z Opola.

Nadawca powinien zaopatrzyć się w co najmniej trzy, a najlepiej cztery umowy z Organizacjami Zbiorowego Zarządzania. Są to:

  • ZAiKS – Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych
  • ZPAV – Związek producentów Audio Video
  • SAWP – Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno – muzycznych
  • Związek Artystów Wykonawców STOART

Licencje uzyskuje się składając pisemnie specjalny wniosek do powyższych organizacji, które reprezentują zarówno twórców polskich jak i zagranicznych. Następnie podpisana jest umowa, która zezwala na rozpowszechnianie utworów muzycznych poprzez radio. Po podpisaniu umowy możemy rozpocząć legalne nadawanie.

Warto zaznaczyć, że każde stowarzyszenie reprezentuje różne osoby odpowiedzialne za produkcję utworu!

  • ZAiKS – prawa twórców i kompozytorów
  • ZPAV – prawa właścicieli fonogramów, czyli producentów
  • STOART i SAWP – tantiemy od artystycznych wykonań

Wszystkie powyższe stowarzyszenia wymagają również, by co określony w umowie okres czasu wysyłać specjalne raporty, które zawierają między innymi tytuły piosenek i nazwiska osób związanych z danym utworem, które zostały odtworzone w naszej stacji.

Założenie własnego radia to z pewnością ciekawy pomysł, ale przed każdą decyzją biznesową powinniśmy uwzględnić, ile będzie to nas kosztować. Jeżeli chodzi o rozgłośnię, podstawą jest dobry sprzęt. Istotne, aby dźwięk był jak najlepszej jakości, więc należy zainwestować w porządne mikrofony i anteny. Ponadto niezbędne będzie zaopatrzenie się w komputery, serwery, programy z muzyką, a także kilka par słuchawek. Jeżeli chcemy rozszerzać działalność, nie możemy nadawać z dowolnego miejsca, a tylko w przeznaczonym do tego studiu, które odpowiednio wycisza dźwięk. Powinniśmy zadbać również o nadajniki i zdecydować, czy radio będzie miało swój zasięg tylko w naszym mieście czy w całej Polsce, co jest o wiele droższe w realizacji.

Dobre radio w większości polega na nadawaniu muzyki różnego gatunku. Abyśmy jednak mogli to robić w celach komercyjnych, musimy zadbać o formalności w postaci licencji. Należy ją odkupić od odpowiednich organizacji, takich jak Stowarzyszenie Autorów Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych(ZAiKS), STOART Związek Artystów Wykonawców czy Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych. Oprócz tego niezbędne będzie pozwolenie na nadawanie. Art. 46 ust. pkt 6 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej jasno pokazuje, że musimy uzyskać koncesję na rozpowszechnianie programów radiowych. Jeżeli stawiamy wyłącznie na radio internetowe, nie będziemy musieli takowej posiadać. Kolejnym aspektem będzie zatrudnienie pracowników. Warto pamiętać, że sami nie jesteśmy w stanie realizować wszystkich audycji, ponieważ radio jest całodobowe i potrzebujemy dodatkowych redaktorów. Warto zatrudnić osoby kreatywne, z dobrą dykcją i posiadające barwne słownictwo. Każdą osobę powinniśmy zatrudniać na podstawie umowy o pracę, więc warto również to uwzględnić w naszych oczekiwanych kosztach.

Aktualnie prawie wszystkie tradycyjne stacje radiowe na świecie nadają swój program również przez internet. Dotyczy to także większości nadawców polskich, włącznie z publicznymi . Do tego dochodzi wiele małych stacji nadających swój program tylko przez internet. Znajduje się wśród nich wiele rozgłośni niszowych, które zaspokoją gust każdego melomana. Są stacje z rockiem, techno, aktualnymi przebojami, jazzem i muzyką operową – każdy na pewno znajdzie coś dla siebie. Wielu spośród tych małych nadawców ma na tyle niewielkie grono słuchaczy, że może spełniać ich życzenia dotyczące tego, co chcieliby usłyszeć w programie, wyrażane na stronach internetowych. Ofertę powiększają dodatkowo tysiące stacji na całym świecie, które nadają w językach obcych.

Category:

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *