Networking – 10 korzyści z inwestowania w siebie i biznes

Networking to coś zdecydowanie więcej niż tylko modne hasło. To nie spotkania, na których wymienia się wizytówkami, ale potężne narzędzie, które umożliwia wymianę doświadczeń i poznawanie innych, aktywnych zawodowo ludzi. W dzisiejszym, nieprzewidywalnym świecie, utrzymywanie silnej sieci powiązań biznesowych stało się ważniejsze niż kiedykolwiek. I to z co najmniej 10 powodów.

Może to zabrzmieć trochę jak tekst rodem z filmów Hollywood, ale świat biznesu często bardziej skupia się na tym, kogo znasz, a nie na tym, co wiesz. Solidna sieć kontaktów biznesowych może przenieść Twoją pewność siebie i ścieżkę kariery w zupełnie nowe miejsca. Oto tylko kilka korzyści, płynących z udziału w spotkaniach networkingowych:

1.      Może prowadzić do powstania nowego biznesu

Jest to prawdopodobnie najbardziej oczywista korzyść, ale nawiązywanie nowych kontaktów otwiera drzwi dla nowych możliwości biznesowych nie tylko dzięki poznaniu odpowiednich ludzi, ale m.in. dzięki poleceniom – tłumaczy Paweł Kuczera, Prezes Zarządu Horyzont Inwestycji, podmiotu zajmującego się pomnażaniem majątku klientów, m.in. poprzez inwestowanie w nieruchomości, oraz doceniającego siłę spotkań networkingowych. – Podczas organizowanych przez nas cyklicznie wydarzeń, czyli spotkań w różnych miejscach w Polsce, odbywających się pod wspólnym hasłem Wielka Wymiana Kontaktów, uczestnicy mogą poznać potencjalnych nowych klientów lub partnerów biznesowych. – wyjaśnia.

2.      Sprawia, że ​​jesteś bardziej „widoczny”

Jedną z największych korzyści płynących z regularnego udziału w spotkaniach networkingowych jest poprawa Twojej „reputacji” i wzrost znaczenia Twojej marki w branży. Im więcej osób zobaczy twoją twarz, pozna twoje imię i dowie się, jakie masz umiejętności i zdolności, tym silniejszy wizerunek zbudujesz – o ile tylko angażujesz się w pozytywny i znaczący sposób. To sprawia, że ​​będziesz postrzegany jako potencjalny zasób. Jeśli ludzie są świadomi Twojej wiedzy i wywarłeś na nich wpływ, zgadnij, z kim się skontaktują, gdy będą potrzebowali pomocy?

3.      Dostarcza nowych pomysłów i perspektyw

Networking oznacza kontakt z różnymi ludźmi, którzy pochodzą z różnych środowisk i branż. Ty i wszyscy, których spotkasz, możecie wnieść do wspólnej inicjatywy unikatowe wartości. „Zwykła” rozmowa może prowadzić do narodzenia się nowych pomysłów biznesowych czy spostrzeżeń. Może to nie tylko pomóc w nauce nowych rzeczy, ale także uniknąć błędów, zaoszczędzić czas i upewnić się, że nigdy nie zabraknie Ci świeżych pomysłów, by rozwijać się jako przedsiębiorca.

4.      Zapewnia silniejszą sieć wsparcia

Bez względu na branżę, w której działasz, zdarzają się trudne czasy. Możesz stracić pracę, stanąć przed pozornie niemożliwym terminem wykonania zlecenia lub napotkać problem, z którym nie potrafisz sobie poradzić. W takich sytuacjach rozbudowana sieć kontaktów biznesowych może naprawdę się opłacić – Ludzie, których znasz, mogą pomóc Ci w rozwijaniu biznesu w trudnych czasach, zapewnić zasoby, gdy staniesz przed jakimś wyzwaniem i wiele więcej – wylicza Michał Chimko z Horyzont Inwestycji.

5.      Może dać Ci dostęp do branżowych influencerów

Kolejną nieocenioną korzyścią z networkingu jest dostęp do wpływowych osób, z którymi inaczej trudno byłoby Ci się skontaktować. Podczas wydarzeń branżowych często odbywają się warsztaty prowadzone przez biznesmenów i profesjonalistów w danej dziedzinie. Możesz opuścić wydarzenie z kilkoma numerami telefonów ciekawych osób, które mogą przedstawić Twojemu zespołowi nowe pomysły. Wydarzenia te oferują również doskonałą okazję do spotkania się twarzą w twarz i nawiązania kontaktów z niektórymi potężnymi w świecie biznesu ludźmi, z którymi inaczej nie miałbyś szans się poznać.

6.      Buduje Twoje umiejętności społeczne i pewność siebie

Jest to zaleta networkingu, którą ludzie często przeoczają. W miarę nawiązywania kolejnych relacji Twoja pewność siebie i samoocena mogą ogromnie wzrosnąć. Czasami może się wydawać, że poza strefą komfortu otaczają Cię inni profesjonaliści. Ale w końcu przyzwyczaisz się do prezentowania swojego zestawu umiejętności, rozmawiania z ludźmi posiadającymi władzę i tak dalej – ostatecznie sprawisz, że będziesz bardziej pewny tego, co masz do zaoferowania.

7.      Pozwala ci „wiedzieć”

Im bardziej rozbudowana będzie Twoja sieć kontaktów biznesowych, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz na bieżąco z klimatem biznesowym, nowościami i trendami. – Uczestnictwo w wydarzeniach takich jak Wielka Wymiana Kontaktów, rozmowa z ludźmi, którzy są liderami w swoich dziedzinach, oznacza, że ​​masz stały dostęp do najnowszych informacji i strategii – zauważa Mentor z Horyzontu Inwestycji, Marcin Kuryło. Wiedza jest dziś najcenniejszą walutą. Pozwala m.in. dostrzegać okazje inwestycyjne wcześniej niż inni, czy z drugiej strony – dostrzegać ryzyka, by w porę uniknąć katastrofy.

8.      Prowadzi do nowych przyjaźni

Networking często umożliwia kontakt z osobami, które podzielają Twoje pasje, zainteresowania i kroczą podobną ścieżką kariery. Spotkanie osób o podobnych poglądach w środowisku biznesowym może nie tylko uzupełnić Twój wizytownik potencjalnych zasobów, ale może prowadzić do trwałych przyjaźni. A patrząc prawdzie w oczy, trzeba przyznać, że nawiązywanie przyjaźni w dorosłym życiu – zwłaszcza na polu biznesowym – jest zdecydowanie trudniejsze niż na placu zabaw, kiedy byliśmy dziećmi.

9.      Wzmacnia istniejące relacje

Networking pozwala ludziom zobaczyć więcej. Poznać Cię lepiej: to kim jesteś i co możesz zapewnić. Na przykład podczas spotkania networkingowego być może inaczej spojrzysz na współpracownika, z którym nigdy dotąd nie miałeś okazji porozmawiać poza pracą. To działa także w drugą stronę. Daje innym możliwość zobaczenia twojej osobowości i spojrzenia na twoją wartość z innej perspektywy.

10. Może być niesamowicie satysfakcjonujące

Networking to z pewnością system dawania i brania. Pozwala wymieniać się pomysłami i umiejętnościami, ale co ważniejsze, stanowi cenny zasób dla innych. A kiedy jesteś w stanie udzielić wsparcia lub pomóc komuś osiągnąć jego cele, jest to również niesamowicie satysfakcjonujące i budujące uczucie. Chcesz tego doświadczyć? Najbliższa okazja do wzięcia udziału w spotkaniu networkingowym z cyklu Wielkiej Wymiany Kontaktów będzie już niebawem, 27 sierpnia w Gdańsku. Szczegóły dostępne są w media społecznościowych Horyzont Inwestycji, a bilety na platformie Evenea.

Radio EURO

Radio emitujące swój program wyłącznie drogą internetową nie musi w Polsce starać się o uzyskanie koncesji na nadawanie, a co za tym idzie uiszczać opłat dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Nadawca takiej rozgłośni powinien zatroszczyć się o pozwolenie na rozpowszechnianie utworów muzycznych. Nadawanie piosenek bez takiej zgody może skutkować karą do dwóch lat pozbawienia wolności i wysoką grzywną dla właściciela stacji. W celu legalnego odtwarzania muzyki w radiu, nadawca powinien podpisać umowy z podmiotami, którymi są:

  • ZAiKS – Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych
  • ZPAV – Związek producentów Audio Video
  • SAWP – Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno – muzycznych
  • Związek Artystów Wykonawców STOART.

W podpisanych umowach musi być określona wysokość tantiem, jakie nadawca będzie uiszczał wytwórniom z tytułu praw autorskich. Część z pozyskanych w ten sposób środków trafia również do wykonawców.

Przed rozpoczęciem nadawania niezbędne jest uzyskanie licencji na rozpowszechnianie utworów. Za jej brak może grozić nawet kara do 2 lat pozbawienia wolności oraz wysoka grzywna.

Przed rozpoczęciem nadawania niezbędne jest uzyskanie licencji na rozpowszechnianie utworów. Za jej brak może grozić nawet kara do 2 lat pozbawienia wolności oraz wysoka grzywna. Policja interesuje się nielegalnym rozpowszechnianiem utworów w internecie. Niespełna rok temu zamknęła studenckie radio internetowe z Opola.

Nadawca powinien zaopatrzyć się w co najmniej trzy, a najlepiej cztery umowy z Organizacjami Zbiorowego Zarządzania. Są to:

  • ZAiKS – Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych
  • ZPAV – Związek producentów Audio Video
  • SAWP – Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno – muzycznych
  • Związek Artystów Wykonawców STOART

Licencje uzyskuje się składając pisemnie specjalny wniosek do powyższych organizacji, które reprezentują zarówno twórców polskich jak i zagranicznych. Następnie podpisana jest umowa, która zezwala na rozpowszechnianie utworów muzycznych poprzez radio. Po podpisaniu umowy możemy rozpocząć legalne nadawanie.

Warto zaznaczyć, że każde stowarzyszenie reprezentuje różne osoby odpowiedzialne za produkcję utworu!

  • ZAiKS – prawa twórców i kompozytorów
  • ZPAV – prawa właścicieli fonogramów, czyli producentów
  • STOART i SAWP – tantiemy od artystycznych wykonań

Wszystkie powyższe stowarzyszenia wymagają również, by co określony w umowie okres czasu wysyłać specjalne raporty, które zawierają między innymi tytuły piosenek i nazwiska osób związanych z danym utworem, które zostały odtworzone w naszej stacji.

Założenie własnego radia to z pewnością ciekawy pomysł, ale przed każdą decyzją biznesową powinniśmy uwzględnić, ile będzie to nas kosztować. Jeżeli chodzi o rozgłośnię, podstawą jest dobry sprzęt. Istotne, aby dźwięk był jak najlepszej jakości, więc należy zainwestować w porządne mikrofony i anteny. Ponadto niezbędne będzie zaopatrzenie się w komputery, serwery, programy z muzyką, a także kilka par słuchawek. Jeżeli chcemy rozszerzać działalność, nie możemy nadawać z dowolnego miejsca, a tylko w przeznaczonym do tego studiu, które odpowiednio wycisza dźwięk. Powinniśmy zadbać również o nadajniki i zdecydować, czy radio będzie miało swój zasięg tylko w naszym mieście czy w całej Polsce, co jest o wiele droższe w realizacji.

Dobre radio w większości polega na nadawaniu muzyki różnego gatunku. Abyśmy jednak mogli to robić w celach komercyjnych, musimy zadbać o formalności w postaci licencji. Należy ją odkupić od odpowiednich organizacji, takich jak Stowarzyszenie Autorów Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych(ZAiKS), STOART Związek Artystów Wykonawców czy Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych. Oprócz tego niezbędne będzie pozwolenie na nadawanie. Art. 46 ust. pkt 6 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej jasno pokazuje, że musimy uzyskać koncesję na rozpowszechnianie programów radiowych. Jeżeli stawiamy wyłącznie na radio internetowe, nie będziemy musieli takowej posiadać. Kolejnym aspektem będzie zatrudnienie pracowników. Warto pamiętać, że sami nie jesteśmy w stanie realizować wszystkich audycji, ponieważ radio jest całodobowe i potrzebujemy dodatkowych redaktorów. Warto zatrudnić osoby kreatywne, z dobrą dykcją i posiadające barwne słownictwo. Każdą osobę powinniśmy zatrudniać na podstawie umowy o pracę, więc warto również to uwzględnić w naszych oczekiwanych kosztach.

Aktualnie prawie wszystkie tradycyjne stacje radiowe na świecie nadają swój program również przez internet. Dotyczy to także większości nadawców polskich, włącznie z publicznymi . Do tego dochodzi wiele małych stacji nadających swój program tylko przez internet. Znajduje się wśród nich wiele rozgłośni niszowych, które zaspokoją gust każdego melomana. Są stacje z rockiem, techno, aktualnymi przebojami, jazzem i muzyką operową – każdy na pewno znajdzie coś dla siebie. Wielu spośród tych małych nadawców ma na tyle niewielkie grono słuchaczy, że może spełniać ich życzenia dotyczące tego, co chcieliby usłyszeć w programie, wyrażane na stronach internetowych. Ofertę powiększają dodatkowo tysiące stacji na całym świecie, które nadają w językach obcych.

Category:

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *