Grupa CCC organizuje zbiórkę używanych plecaków pod hasłem „moCCC pomagania – akcja plecak do oddania”. Wystarczy od 16 sierpnia do 11 września przynieść nieużywany już plecak do wybranego salonu CCC, by odebrać rabat 10% na zakup nowego. Zebrane plecaki po dezynfekcji i drobnych naprawach trafią do potrzebujących rodzin, a te, które nie będą mogły zostać przekazane, zostaną bezpiecznie zutylizowane. Projekt realizowany jest we wszystkich sklepach CCC w Polsce i na wszystkich rynkach zagranicznych, gdzie obecne są sklepy stacjonarne szyldu.
– W okresie przygotowań do rozpoczęcia roku szkolnego zwracamy szczególną uwagę na wyzwania w skompletowaniu wyprawek szkolnych, z którymi borykają się potrzebujące rodziny i placówki opiekuńcze. Stąd narodził się pomysł włączenia naszych Klientów w akcję, która ma na celu wsparcie najbardziej potrzebujących dzieci. Wystarczy przynieść swój nieużywany już plecak, którym odpowiednio się zajmiemy, by wywołać uśmiech na twarzy dziecka. Poprzez projekt „moCCC pomagania – akcja plecak do oddania” chcemy wspomóc potrzebujące dzieci w skompletowaniu wyprawki szkolnej, ale również chcemy zwrócić uwagę i zachęcić naszych Klientów do wspierania inicjatyw służących gospodarce obiegu zamkniętego. Wierzę, że wspólnymi siłami możemy zrobić dużo dobrego dla najmłodszych oraz planety – mówi Agnieszka Kępińska-Sadowska, Dyrektor Zarządzająca Pionu Komunikacji Korporacyjnej i Zrównoważonego Rozwoju w Grupie CCC.
Inicjatywa „moCCC pomagania – akcja plecak do oddania” rozpoczyna się 16 sierpnia i potrwa do 11 września. Zainteresowane osoby będą mogły oddawać używane plecaki dowolnej marki, w stanie, który pozwoli na dalsze ich użytkowanie, we wszystkich sklepach CCC w Polsce i za granicą. Wszystkie plecaki zostaną zdezynfekowane, a w razie konieczności poddane również drobnym naprawom. Gotowe do użytku trafią do osób potrzebujących, a te z nich, które nie będą mogły zostać ponownie użyte – zostaną bezpiecznie zutylizowane. Klienci, którzy włączą się w projekt otrzymają 10% rabat na zakup nowego plecaka w CCC.
W myśl gospodarki obiegu zamkniętego
Grupa CCC dąży do przejścia na system obiegu zamkniętego i od wielu lat wspiera racjonalne wykorzystywanie zasobów. Dlatego też „moCCC pomagania – akcja plecak do oddania” to jedna z wielu inicjatyw skierowanych do Klientów, podejmowanych w tym obszarze przez organizację. W ramach uruchomionej w 2020 roku akcji „Daj swoim Butom Drugie Życie” konsumenci CCC mają możliwość przekazania używanego obuwia dowolnej marki, w każdym rozmiarze i fasonie. Grupa CCC dba, aby wszystkie zebrane buty zostały zagospodarowane w odpowiedzialny sposób. Część z nich, po dezynfekcji i drobnych naprawach, trafia do potrzebujących – np. wiosną zbiórka w całości została przekazana na rzecz wsparcia obywateli Ukrainy, reszta jest bezpiecznie utylizowana. Do tej pory zebrano już ponad 60 tys. par butów, a w tym roku zbiórka została rozszerzona o rynki zagraniczne – Czechy, Słowację, Węgry i Rumunię. W ten sposób Grupa CCC dba o środowisko i promuje świadome korzystanie z produktów.
***
CCC S.A. jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia. Grupa posiada ok. 90 platform e-commerce i prawie 1000 sklepów w 28 krajach pod markami CCC, eobuwie.pl, Modivo i DeeZee. Od maja 2021 r. Spółka poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija sprzedaż również w segmencie off-price. CCC S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.
Zrównoważony Rozwój jest kluczowym filarem strategii biznesowej Grupy i podstawą naszej działalności. To nasza troska, odpowiedzialność i konkretne działania względem pracowników, środowiska, społeczeństwa a także produktów, które oferujemy klientom. Od wielu lat sukcesywnie rozwijamy nasze zrównoważone działania, co doceniają nasi klienci, partnerzy oraz kadra pracownicza. Rozwijamy proekologiczne kolekcje “Go for Nature” w których skład wchodzą również Sprandi Green Series oraz Jenny Fairy z linią “I care what I wear”, ograniczamy ślad węglowy, dbamy o inkluzywne środowisko pracy. Od kilku lat używamy wyłącznie papierowych toreb z recyklingu, a nasze certyfikowane opakowania kartonowe pochodzą ze zrównoważonych źródeł. Jesteśmy także członkiem wielu globalnych inicjatyw na rzecz środowiska i klimatu, m.in. UN Fashion Industry Charter for Climate Change, Zero Discharge of Hazardous Chemicals czy UN Global Compact.
Potwierdzeniem skuteczności i efektywności naszych zrównoważonych działań są zdobyte przez Grupę CCC nagrody i wysokie oceny w prestiżowych niezależnych ratingach ESG. Otrzymaliśmy m.in ocenę ,,A” w ratingu MSCI, która stawia nas w jednym rzędzie ze światowymi liderami zrównoważonego rozwoju. Jako pierwsza firma z Polski zostaliśmy także uwzględnieni w ratingu Circulytics oceniającym zaangażowanie i efektywność spółek w dążeniach do bardziej cyrkularnego modelu biznesowego.
Radio emitujące swój program wyłącznie drogą internetową nie musi w Polsce starać się o uzyskanie koncesji na nadawanie, a co za tym idzie uiszczać opłat dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Nadawca takiej rozgłośni powinien zatroszczyć się o pozwolenie na rozpowszechnianie utworów muzycznych. Nadawanie piosenek bez takiej zgody może skutkować karą do dwóch lat pozbawienia wolności i wysoką grzywną dla właściciela stacji. W celu legalnego odtwarzania muzyki w radiu, nadawca powinien podpisać umowy z podmiotami, którymi są:
- ZAiKS – Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych
- ZPAV – Związek producentów Audio Video
- SAWP – Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno – muzycznych
- Związek Artystów Wykonawców STOART.
W podpisanych umowach musi być określona wysokość tantiem, jakie nadawca będzie uiszczał wytwórniom z tytułu praw autorskich. Część z pozyskanych w ten sposób środków trafia również do wykonawców.
Przed rozpoczęciem nadawania niezbędne jest uzyskanie licencji na rozpowszechnianie utworów. Za jej brak może grozić nawet kara do 2 lat pozbawienia wolności oraz wysoka grzywna.
Przed rozpoczęciem nadawania niezbędne jest uzyskanie licencji na rozpowszechnianie utworów. Za jej brak może grozić nawet kara do 2 lat pozbawienia wolności oraz wysoka grzywna. Policja interesuje się nielegalnym rozpowszechnianiem utworów w internecie. Niespełna rok temu zamknęła studenckie radio internetowe z Opola.
Nadawca powinien zaopatrzyć się w co najmniej trzy, a najlepiej cztery umowy z Organizacjami Zbiorowego Zarządzania. Są to:
- ZAiKS – Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych
- ZPAV – Związek producentów Audio Video
- SAWP – Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno – muzycznych
- Związek Artystów Wykonawców STOART
Licencje uzyskuje się składając pisemnie specjalny wniosek do powyższych organizacji, które reprezentują zarówno twórców polskich jak i zagranicznych. Następnie podpisana jest umowa, która zezwala na rozpowszechnianie utworów muzycznych poprzez radio. Po podpisaniu umowy możemy rozpocząć legalne nadawanie.
Warto zaznaczyć, że każde stowarzyszenie reprezentuje różne osoby odpowiedzialne za produkcję utworu!
- ZAiKS – prawa twórców i kompozytorów
- ZPAV – prawa właścicieli fonogramów, czyli producentów
- STOART i SAWP – tantiemy od artystycznych wykonań
Wszystkie powyższe stowarzyszenia wymagają również, by co określony w umowie okres czasu wysyłać specjalne raporty, które zawierają między innymi tytuły piosenek i nazwiska osób związanych z danym utworem, które zostały odtworzone w naszej stacji.
Założenie własnego radia to z pewnością ciekawy pomysł, ale przed każdą decyzją biznesową powinniśmy uwzględnić, ile będzie to nas kosztować. Jeżeli chodzi o rozgłośnię, podstawą jest dobry sprzęt. Istotne, aby dźwięk był jak najlepszej jakości, więc należy zainwestować w porządne mikrofony i anteny. Ponadto niezbędne będzie zaopatrzenie się w komputery, serwery, programy z muzyką, a także kilka par słuchawek. Jeżeli chcemy rozszerzać działalność, nie możemy nadawać z dowolnego miejsca, a tylko w przeznaczonym do tego studiu, które odpowiednio wycisza dźwięk. Powinniśmy zadbać również o nadajniki i zdecydować, czy radio będzie miało swój zasięg tylko w naszym mieście czy w całej Polsce, co jest o wiele droższe w realizacji.
Dobre radio w większości polega na nadawaniu muzyki różnego gatunku. Abyśmy jednak mogli to robić w celach komercyjnych, musimy zadbać o formalności w postaci licencji. Należy ją odkupić od odpowiednich organizacji, takich jak Stowarzyszenie Autorów Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych(ZAiKS), STOART Związek Artystów Wykonawców czy Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych. Oprócz tego niezbędne będzie pozwolenie na nadawanie. Art. 46 ust. pkt 6 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej jasno pokazuje, że musimy uzyskać koncesję na rozpowszechnianie programów radiowych. Jeżeli stawiamy wyłącznie na radio internetowe, nie będziemy musieli takowej posiadać. Kolejnym aspektem będzie zatrudnienie pracowników. Warto pamiętać, że sami nie jesteśmy w stanie realizować wszystkich audycji, ponieważ radio jest całodobowe i potrzebujemy dodatkowych redaktorów. Warto zatrudnić osoby kreatywne, z dobrą dykcją i posiadające barwne słownictwo. Każdą osobę powinniśmy zatrudniać na podstawie umowy o pracę, więc warto również to uwzględnić w naszych oczekiwanych kosztach.
Aktualnie prawie wszystkie tradycyjne stacje radiowe na świecie nadają swój program również przez internet. Dotyczy to także większości nadawców polskich, włącznie z publicznymi . Do tego dochodzi wiele małych stacji nadających swój program tylko przez internet. Znajduje się wśród nich wiele rozgłośni niszowych, które zaspokoją gust każdego melomana. Są stacje z rockiem, techno, aktualnymi przebojami, jazzem i muzyką operową – każdy na pewno znajdzie coś dla siebie. Wielu spośród tych małych nadawców ma na tyle niewielkie grono słuchaczy, że może spełniać ich życzenia dotyczące tego, co chcieliby usłyszeć w programie, wyrażane na stronach internetowych. Ofertę powiększają dodatkowo tysiące stacji na całym świecie, które nadają w językach obcych.