W ostatnią sobotę i niedzielę sierpnia wszyscy miłośnicy mody będą mogli spotkać się podczas wyjątkowego wydarzenia. Fashion Calling, organizowane we Wrocław Fashion Outlet, to szansa na poznanie znanych projektantów i ich kolekcji, a także skorzystanie z przygotowanych przez influencerów wyprzedaży ubrań. Kogo spotkacie i jakie atrakcje na Was czekają? Sprawdźcie!
Sławni projektanci w jednym miejscu
2 dni modowych wydarzeń to nie lada gratka dla fanów zakupów i osób śledzących trendy. 27 i 28 sierpnia wszyscy chętni będą mogli zapoznać się z najnowszymi kolekcjami od polskich, ale także zagranicznych projektantów. „Moda to nie tylko wyszukiwanie perełek w sklepach, ale także możliwość poznania osób, które wyznaczają trendy oraz miały okazję ubierać wiele znanych osobistości. Właśnie dlatego Fashion Calling to wyjątkowe dni dla Wrocław Fashion Outlet, podczas których warto zajrzeć między innymi na stoisko Macieja Zienia. Jego projekty to synonim luksusu i elegancji w połączeniu z perfekcyjnym wykonaniem. Drugim z gości, jaki pojawi się w naszym centrum, będzie Łukasz Jemioł, twórca marki JEMIOL. Tym, co wyróżnia jego ubrania, jest klasyczna elegancja z nutą nonszalancji. Ich wysoka jakość to efekt starannej selekcji materiałów, dokonywanej przez samego projektanta, który stawia na tkaniny pochodzące z najlepszych włoskich fabryk”, mówi Katarzyna Warzecha, Senior Marketing Manager Wrocław Fashion Outlet.
Podczas Fashion Calling można będzie także obejrzeć i zakupić projekty Lidii Kality, w których nowoczesny, miejski styl łączy się z wyrafinowaną, wieczorową elegancją. Marka oferuje modę dla kobiet takich jak sama projektantka – aktywnych, ciekawych świata i gotowych na modowe eksperymenty. Na wydarzeniu nie może zabraknąć także najstarszego warszawskiego concept store TFH Koncept, który wspiera projektantów ze Wschodniej i Centralnej Europy. TFH zaprezentuje 3 ukraińskie marki: Mogozine, Marta Wachholz i Nata Chul. Do Wrocław Fashion Outlet zawita także Warsaw Saints – marka tworząca bazowe kolekcje o ponadczasowych wzorach. „Wśród atrakcji, jakie przygotowaliśmy, znajdzie się też coś dla fanów stylu vintage, którego przedstawicielem będzie Radosław Pawłowski, prowadzący pop-up Panatypa. Znaleźć w nim można wiele unikatowych modeli z drugiej ręki”, dodaje Katarzyna Warzecha.
Kup ubrania od influencerek
„Nie każdego dnia zdarza się okazja, aby skorzystać z wyprzedaży ubrań cenionych influencerek i poznać je osobiście. Podczas Fashion Calling wszyscy chętni będą mieli taką możliwość. Pierwszą z zaproszonych trendsetterek jest Cajmel, czyli Karolina Ościk-Alama. Jej styl to połączenie klasyki i minimalizmu z nutą nonszalancji. Na swoim Instagramie zebrała już ponad 170 tysięcy fanów. Druga może być znana nie tylko ze swojego Instagrama, ale przede wszystkim aktywności muzycznej. Marcelina Misztal to autorka tekstów i kompozytorka. Jej piosenki „Dinozaury” czy „Tańcz” zebrały niesamowicie dużą liczbę wyświetleń na portalach streamingowych”, podkreśla przedstawicielka Wrocław Fashion Outlet.
Coś specjalnego dla członków Fashion Club
Dlaczego warto być członkiem Fashion Club? Uczestnictwo w programie to nie tylko dostęp do wyjątkowych ofert i zniżek na zakupy, ale też okazja do zdobycia atrakcyjnych upominków przygotowanych przez Wrocław Fashion Outlet. „Na klientów, którzy w dniach 27 – 28 sierpnia dokonają zakupów na min. 200 zł, tym przynajmniej jeden w ramach programu Fashion Club, czekają prezenty w postaci kwiatów oraz kosmetyków”, zaznacza Katarzyna Warzecha, Senior Marketing Manager Wrocław Fashion Outlet.
Wydarzenie odbędzie się w ostatni weekend sierpnia i potrwa od godziny 10 do 21. W sobotę 27 sierpnia na miejscu obecne będzie także studio Radia RAM, w którym odbywać będą się wywiady z projektantami i influencerami. Stacja jest także oficjalnym patronem medialnym eventu.
Więcej na: www.wroclawfashionoutlet.com
Wrocław Fashion Outlet to jedyne modowe centrum outletowe w regionie dolnośląskim. Na ok. 14 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się ponad 100 światowych i polskich marek, wśród nich: BOSS Outlet, KARL LAGERFELD, Nike, Levi’s, Lacoste, Asics, Trussardi, Guess, New Balance, adidas, Marc O’Polo, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Le Creuset, Calzedonia. Lokalizacja w pobliżu lotniska, bliskość Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, dogodny dojazd komunikacją miejską i parking na 1 200 miejsc pozwalają klientom dogodnie cieszyć się promocjami przez cały rok. Wrocław Fashion Outlet należy do portfolio VIA Outlets – najszybciej rozwijającego się operatora na rynku outletów premium w Europie. Europejskie portfolio VIA Outlets obejmuje obecnie 11 centrów w 9 krajach, łącznie około 265 000 metrów kwadratowych powierzchni najmu i ponad 1 100 sklepów.
Radio emitujące swój program wyłącznie drogą internetową nie musi w Polsce starać się o uzyskanie koncesji na nadawanie, a co za tym idzie uiszczać opłat dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Nadawca takiej rozgłośni powinien zatroszczyć się o pozwolenie na rozpowszechnianie utworów muzycznych. Nadawanie piosenek bez takiej zgody może skutkować karą do dwóch lat pozbawienia wolności i wysoką grzywną dla właściciela stacji. W celu legalnego odtwarzania muzyki w radiu, nadawca powinien podpisać umowy z podmiotami, którymi są:
- ZAiKS – Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych
- ZPAV – Związek producentów Audio Video
- SAWP – Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno – muzycznych
- Związek Artystów Wykonawców STOART.
W podpisanych umowach musi być określona wysokość tantiem, jakie nadawca będzie uiszczał wytwórniom z tytułu praw autorskich. Część z pozyskanych w ten sposób środków trafia również do wykonawców.
Przed rozpoczęciem nadawania niezbędne jest uzyskanie licencji na rozpowszechnianie utworów. Za jej brak może grozić nawet kara do 2 lat pozbawienia wolności oraz wysoka grzywna.
Przed rozpoczęciem nadawania niezbędne jest uzyskanie licencji na rozpowszechnianie utworów. Za jej brak może grozić nawet kara do 2 lat pozbawienia wolności oraz wysoka grzywna. Policja interesuje się nielegalnym rozpowszechnianiem utworów w internecie. Niespełna rok temu zamknęła studenckie radio internetowe z Opola.
Nadawca powinien zaopatrzyć się w co najmniej trzy, a najlepiej cztery umowy z Organizacjami Zbiorowego Zarządzania. Są to:
- ZAiKS – Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych
- ZPAV – Związek producentów Audio Video
- SAWP – Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno – muzycznych
- Związek Artystów Wykonawców STOART
Licencje uzyskuje się składając pisemnie specjalny wniosek do powyższych organizacji, które reprezentują zarówno twórców polskich jak i zagranicznych. Następnie podpisana jest umowa, która zezwala na rozpowszechnianie utworów muzycznych poprzez radio. Po podpisaniu umowy możemy rozpocząć legalne nadawanie.
Warto zaznaczyć, że każde stowarzyszenie reprezentuje różne osoby odpowiedzialne za produkcję utworu!
- ZAiKS – prawa twórców i kompozytorów
- ZPAV – prawa właścicieli fonogramów, czyli producentów
- STOART i SAWP – tantiemy od artystycznych wykonań
Wszystkie powyższe stowarzyszenia wymagają również, by co określony w umowie okres czasu wysyłać specjalne raporty, które zawierają między innymi tytuły piosenek i nazwiska osób związanych z danym utworem, które zostały odtworzone w naszej stacji.
Założenie własnego radia to z pewnością ciekawy pomysł, ale przed każdą decyzją biznesową powinniśmy uwzględnić, ile będzie to nas kosztować. Jeżeli chodzi o rozgłośnię, podstawą jest dobry sprzęt. Istotne, aby dźwięk był jak najlepszej jakości, więc należy zainwestować w porządne mikrofony i anteny. Ponadto niezbędne będzie zaopatrzenie się w komputery, serwery, programy z muzyką, a także kilka par słuchawek. Jeżeli chcemy rozszerzać działalność, nie możemy nadawać z dowolnego miejsca, a tylko w przeznaczonym do tego studiu, które odpowiednio wycisza dźwięk. Powinniśmy zadbać również o nadajniki i zdecydować, czy radio będzie miało swój zasięg tylko w naszym mieście czy w całej Polsce, co jest o wiele droższe w realizacji.
Dobre radio w większości polega na nadawaniu muzyki różnego gatunku. Abyśmy jednak mogli to robić w celach komercyjnych, musimy zadbać o formalności w postaci licencji. Należy ją odkupić od odpowiednich organizacji, takich jak Stowarzyszenie Autorów Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych(ZAiKS), STOART Związek Artystów Wykonawców czy Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych. Oprócz tego niezbędne będzie pozwolenie na nadawanie. Art. 46 ust. pkt 6 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej jasno pokazuje, że musimy uzyskać koncesję na rozpowszechnianie programów radiowych. Jeżeli stawiamy wyłącznie na radio internetowe, nie będziemy musieli takowej posiadać. Kolejnym aspektem będzie zatrudnienie pracowników. Warto pamiętać, że sami nie jesteśmy w stanie realizować wszystkich audycji, ponieważ radio jest całodobowe i potrzebujemy dodatkowych redaktorów. Warto zatrudnić osoby kreatywne, z dobrą dykcją i posiadające barwne słownictwo. Każdą osobę powinniśmy zatrudniać na podstawie umowy o pracę, więc warto również to uwzględnić w naszych oczekiwanych kosztach.
Aktualnie prawie wszystkie tradycyjne stacje radiowe na świecie nadają swój program również przez internet. Dotyczy to także większości nadawców polskich, włącznie z publicznymi . Do tego dochodzi wiele małych stacji nadających swój program tylko przez internet. Znajduje się wśród nich wiele rozgłośni niszowych, które zaspokoją gust każdego melomana. Są stacje z rockiem, techno, aktualnymi przebojami, jazzem i muzyką operową – każdy na pewno znajdzie coś dla siebie. Wielu spośród tych małych nadawców ma na tyle niewielkie grono słuchaczy, że może spełniać ich życzenia dotyczące tego, co chcieliby usłyszeć w programie, wyrażane na stronach internetowych. Ofertę powiększają dodatkowo tysiące stacji na całym świecie, które nadają w językach obcych.