DeeZee dołącza do CCC i wspólnie z InPost zachęca do dania drugiego życia butom i ubraniom

Nie wyrzucaj, oddaj i skorzystaj – Ty i planeta! Marka DeeZee dołączyła właśnie do CCC i wspólnie zachęcają do wzięcia udziału w akcji EKOzwroty prowadzonej przez InPost. Zero Waste może teraz być jeszcze łatwiejsze!

CCC jest wyłącznym partnerem obuwniczym inicjatywy EKOzwroty, której pomysłodawcą i organizatorem jest InPost. Teraz, do akcji przystępuje także kolejna marka z portfolio Grupy – DeeZee. Dzięki inicjatywie  każdy może oddać m.in. nieprzydatne obuwie i ubrania do dowolnego urządzenia Paczkomat® i tym samym zadbać o dobro planety. A wszystko całkowicie bezpłatnie.

„Na pewno wielu z nas ma w swojej garderobie ubrania i obuwie, których już nie nosi. Dzięki inicjatywie EKOzwroty można teraz przekazać te rzeczy do ponownego wykorzystania. Po odpowiednim przygotowaniu trafią one do potrzebujących, zostaną ponownie wprowadzone do obiegu lub przetworzone na półprodukty do kolejnych rzeczy. Akcja ma na celu minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko i ograniczenie liczby sztuk odzieży trafiających na śmietniki. Warto łączyć siły w trosce o wspólne dobro jakim jest środowisko naturalne” – mówi Dominika Żak, Prezeska Zarządu DeeZee.

Od dziś, każdy, kto włączy się do akcji, oddając w niej buty dowolnej marki, otrzyma drogą sms jednorazowy kod zniżkowy upoważniający do 10% rabatu na zakupy na ccc.eu i 15% na wybrane modele na deezee.pl. Wystarczy wykonać zaledwie trzy kroki. Wejść na stronę: www.inpost.pl/ekozwroty i wypełnić formularz. Na paczce, bez zbędnego drukowania etykiet, wpisać jej numer, a na koniec, zupełnie bezpłatnie nadać ją w dowolnym automacie Paczkomat® InPost.

Zaangażowanie szyldów z Grupy CCC w EKOzwroty to dalsza realizacja zobowiązań wynikających ze strategii zrównoważonego rozwoju. Cyrkularność mody, przedłużanie życia produktów, zmniejszanie liczby odpadów i odpowiedzialna utylizacja to tylko niektóre z jej zagadnień. Inne projekty jakie prowadzi firma to między innymi akcja Daj Swoim Butom Drugie Życie, w której w sklepach stacjonarnych CCC można oddawać używane obuwie. Jest ono następnie wykorzystywane  w odpowiedzialny sposób. Sieć wycofała także torby plastikowe ze sklepów stacjonarnych i online i używa tylko papieru z recyklingu, a w jej ofercie można również znaleźć coraz więcej zrównoważonych kolekcji.

***

CCC S.A. jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia. Grupa posiada ok. 90 platform e-commerce i prawie 1000 sklepów w 28 krajach pod markami CCC, eobuwie.pl, MODIVO i DeeZee. Od maja 2021 r. Spółka poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija sprzedaż również w segmencie off-price. CCC S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.

Zrównoważony rozwój jest kluczowym filarem strategii biznesowej Grupy, podstawą działalności. Swoją odpowiedzialność definiujemy w 4 obszarach: produkt, środowisko naturalne, pracownicy oraz społeczeństwo. Od wielu lat sukcesywnie zwiększamy nasze zrównoważone działania, co doceniają nasi klienci, partnerzy oraz kadra pracownicza. Rozwijamy proekologiczne kolekcje “Go for Nature” w których skład wchodzą również Sprandi Green Series oraz Jenny Fairy z linią “I care what I wear”, ograniczamy ślad węglowy, dbamy o inkluzywne środowisko pracy. Od kilku lat używamy wyłącznie papierowych toreb z recyklingu, a nasze certyfikowane opakowania kartonowe pochodzą z odpowiedzialnych źródeł. Jesteśmy także członkiem wielu globalnych inicjatyw na rzecz środowiska i klimatu, m.in. UN Climate Change Fashion Industry Charter for Climate Action, Zero Discharge of Hazardous Chemicals czy UN Global Compact.

Potwierdzeniem skuteczności i efektywności naszych zrównoważonych działań są zdobyte przez Grupę CCC nagrody i wysokie oceny w prestiżowych niezależnych ratingach ESG. Otrzymaliśmy m.in ocenę ,,A” w rankingu MSCI, która stawia nas w jednym rzędzie ze światowymi liderami zrównoważonego rozwoju. Jako pierwsza firma z Polski zostaliśmy także uwzględnieni w rating Circulytics oceniającym zaangażowanie i efektywność spółek w dążeniach do bardziej cyrkularnego modelu biznesowego.

Radio EURO

Radio emitujące swój program wyłącznie drogą internetową nie musi w Polsce starać się o uzyskanie koncesji na nadawanie, a co za tym idzie uiszczać opłat dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Nadawca takiej rozgłośni powinien zatroszczyć się o pozwolenie na rozpowszechnianie utworów muzycznych. Nadawanie piosenek bez takiej zgody może skutkować karą do dwóch lat pozbawienia wolności i wysoką grzywną dla właściciela stacji. W celu legalnego odtwarzania muzyki w radiu, nadawca powinien podpisać umowy z podmiotami, którymi są:

  • ZAiKS – Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych
  • ZPAV – Związek producentów Audio Video
  • SAWP – Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno – muzycznych
  • Związek Artystów Wykonawców STOART.

W podpisanych umowach musi być określona wysokość tantiem, jakie nadawca będzie uiszczał wytwórniom z tytułu praw autorskich. Część z pozyskanych w ten sposób środków trafia również do wykonawców.

Przed rozpoczęciem nadawania niezbędne jest uzyskanie licencji na rozpowszechnianie utworów. Za jej brak może grozić nawet kara do 2 lat pozbawienia wolności oraz wysoka grzywna.

Przed rozpoczęciem nadawania niezbędne jest uzyskanie licencji na rozpowszechnianie utworów. Za jej brak może grozić nawet kara do 2 lat pozbawienia wolności oraz wysoka grzywna. Policja interesuje się nielegalnym rozpowszechnianiem utworów w internecie. Niespełna rok temu zamknęła studenckie radio internetowe z Opola.

Nadawca powinien zaopatrzyć się w co najmniej trzy, a najlepiej cztery umowy z Organizacjami Zbiorowego Zarządzania. Są to:

  • ZAiKS – Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych
  • ZPAV – Związek producentów Audio Video
  • SAWP – Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno – muzycznych
  • Związek Artystów Wykonawców STOART

Licencje uzyskuje się składając pisemnie specjalny wniosek do powyższych organizacji, które reprezentują zarówno twórców polskich jak i zagranicznych. Następnie podpisana jest umowa, która zezwala na rozpowszechnianie utworów muzycznych poprzez radio. Po podpisaniu umowy możemy rozpocząć legalne nadawanie.

Warto zaznaczyć, że każde stowarzyszenie reprezentuje różne osoby odpowiedzialne za produkcję utworu!

  • ZAiKS – prawa twórców i kompozytorów
  • ZPAV – prawa właścicieli fonogramów, czyli producentów
  • STOART i SAWP – tantiemy od artystycznych wykonań

Wszystkie powyższe stowarzyszenia wymagają również, by co określony w umowie okres czasu wysyłać specjalne raporty, które zawierają między innymi tytuły piosenek i nazwiska osób związanych z danym utworem, które zostały odtworzone w naszej stacji.

Założenie własnego radia to z pewnością ciekawy pomysł, ale przed każdą decyzją biznesową powinniśmy uwzględnić, ile będzie to nas kosztować. Jeżeli chodzi o rozgłośnię, podstawą jest dobry sprzęt. Istotne, aby dźwięk był jak najlepszej jakości, więc należy zainwestować w porządne mikrofony i anteny. Ponadto niezbędne będzie zaopatrzenie się w komputery, serwery, programy z muzyką, a także kilka par słuchawek. Jeżeli chcemy rozszerzać działalność, nie możemy nadawać z dowolnego miejsca, a tylko w przeznaczonym do tego studiu, które odpowiednio wycisza dźwięk. Powinniśmy zadbać również o nadajniki i zdecydować, czy radio będzie miało swój zasięg tylko w naszym mieście czy w całej Polsce, co jest o wiele droższe w realizacji.

Dobre radio w większości polega na nadawaniu muzyki różnego gatunku. Abyśmy jednak mogli to robić w celach komercyjnych, musimy zadbać o formalności w postaci licencji. Należy ją odkupić od odpowiednich organizacji, takich jak Stowarzyszenie Autorów Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych(ZAiKS), STOART Związek Artystów Wykonawców czy Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych. Oprócz tego niezbędne będzie pozwolenie na nadawanie. Art. 46 ust. pkt 6 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej jasno pokazuje, że musimy uzyskać koncesję na rozpowszechnianie programów radiowych. Jeżeli stawiamy wyłącznie na radio internetowe, nie będziemy musieli takowej posiadać. Kolejnym aspektem będzie zatrudnienie pracowników. Warto pamiętać, że sami nie jesteśmy w stanie realizować wszystkich audycji, ponieważ radio jest całodobowe i potrzebujemy dodatkowych redaktorów. Warto zatrudnić osoby kreatywne, z dobrą dykcją i posiadające barwne słownictwo. Każdą osobę powinniśmy zatrudniać na podstawie umowy o pracę, więc warto również to uwzględnić w naszych oczekiwanych kosztach.

Aktualnie prawie wszystkie tradycyjne stacje radiowe na świecie nadają swój program również przez internet. Dotyczy to także większości nadawców polskich, włącznie z publicznymi . Do tego dochodzi wiele małych stacji nadających swój program tylko przez internet. Znajduje się wśród nich wiele rozgłośni niszowych, które zaspokoją gust każdego melomana. Są stacje z rockiem, techno, aktualnymi przebojami, jazzem i muzyką operową – każdy na pewno znajdzie coś dla siebie. Wielu spośród tych małych nadawców ma na tyle niewielkie grono słuchaczy, że może spełniać ich życzenia dotyczące tego, co chcieliby usłyszeć w programie, wyrażane na stronach internetowych. Ofertę powiększają dodatkowo tysiące stacji na całym świecie, które nadają w językach obcych.

Category:

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *